Veelgestelde vragen – FAQ

Wanneer is het

In tegenstelling tot eerdere jaren is het in 2019 in de lente. Op 23 maart 2019 kunnen jullie ‘Quispelen’.

Een iets gewijzigd concept, maar des te spannender!

Zijn er extra kosten?

Nee, niet direct. Alhoewel dat bij de uitvoering er soms wel misschien wel kleingeld nodig kan zijn.

Hoeveel teams doen er mee?

In 2013 hadden we meer dan 40 teams. De stand van 2014 is hier te zien.

Hoe bereiden we ons het beste voor?

Zorg dat iedereen voor 18.00 uur klaar zit met een pen, computer, internetverbinding en wat te drinken. Want om 18.00u stipt krijg je het boek en starten we.

Ook dit jaar willen we graag weer een teamfoto; daar zijn geen punten mee te behalen maar misschien kun je deze al voor 18.00u maken?

Bepaal van tevoren je strategie.

    • Wie doet wat
    • Wie weet wat (verdeel leeftijden, interesses etc.)
    • welke teams zijn er
    • wie kan er naar buiten
    • wie gaat de geheime opdracht uitvoeren

Goed om te hebben:

    • enkele laptops, tablets, telefoons;
        • …met een goede internetverbinding;
        • Denk ook aan verlengsnoeren;
        • Netwerk wachtwoorden;
        • Sluit alles van tevoren aan;
    • Kennissen paraat bij de telefoon. Lijst met belangrijke nummers bij de hand?
    • een prettige ruime werkruimte;
    • vergeet niet iets te eten en drinken 🙂
    • een groepsgrootte van 15 of meer personen;
    • verschillende leeftijdscategorieën in je team (van 15 tot 99);
    • teamleden met uitgebreide verschillende interesses;
    • enkele fietsen of auto’s paraat, volgetankt zonder lekke banden, werkende verlichting
    • Reflecterende kleding voor de mensen/kinderen die de buitenopdrachten doen.
    • zaklamp, verrekijker?
    • knutselspullen;
    • kladblok en blauwe of zwarte pennen. Schrijf niet met rood. Houd het boek netjes, kladder op een kopie;
    • een klok in beeld. Te laat inleveren is diskwalificatie.

Hoe leveren we het boek in?

Je levert het boek in de volgende staat in:

– Zoveel mogelijk goed ingevuld met blauwe of zwarte pen.

– Lever een net boek in. Als er allerlei aantekeningen in het boek staan en we twijfelen over wat het antwoord is wat je wil geven keuren we die vraag af.

– Netjes op volgorde. Het boek kan eenvoudig uit elkaar, maar zet het wel weer terug in de juiste volgorde.

– Het boek en eventuele los aan te leveren onderdelen voorzien van de naam van je team + teamnummer.

– Met ingevulde joker-categorie

 

En lever het op tijd in. Tot 23.00u.

Ik heb nog een leuke vraag - kunnen jullie deze gebruiken?

Wij verzinnen onze eigen vragen omdat we geen enkele groep willen bevooroordelen.

Hoe gebruik ik de joker?

Er zijn 10 vraag-categorieën.  Je zet de joker in op die categorie waarvan je denkt dat jouw team deze het beste heeft ingevuld.

De joker verdubbeld dan je score voor die categorie.

Let op: De joker kan sinds 2015 niet worden ingezet op de geheime opdracht.
Bekijk de uitslag van 2013 voor een overzicht van alle scores(en jokers).

Mijn vraag staat hier niet bij...

Stel uw vraag aan ons en wij zorgen voor een antwoord.

Wij zoeken nog teamleden

Wij kunnen u niet helpen, maar plaats iets op onze Facebooktijdlijn. Mogelijk is er een ander klein team en kunnen jullie fuseren en zo een winnende combinatie maken!

Wat is mijn teamnummer?

Je teamnummer kun je vinden in deze lijst: De teams van 2014

Waar en wanneer kunnen we inschrijven?

Inschrijven kan vanaf september op deze site. In het menu zal dan een INSCHRIJVEN knopje staan.

Wij hebben een vraag -tijdens- de spelavond.

Er is tijdens de spelavond altijd iemand van de Quispel-Organisatie aanwezig in Den Boogaard. Verder is mail en Facebook actief.

Waarom is er geen Quispel in 2018?

We waren toe aan vernieuwing en hebben een LenteQuispel in 2019!

Houd 23 maart 2019 vrij!

U heeft nog steeds een vraag?

Hier zijn verschillende manieren om contact met ons op te nemen: